Skydeudvalg

Indskydning 2022:

Der vil være indskydning på hjortebanen i Skive (Bjørnevej 9), tirsdagene 26/4 og 10/5. Beggedage kl. 18.00 – 20.30.

Indskydning/Riffelskydning 2022:

Her i 2022 har vi lejet os ind 3 aftener på Vesthimmerlands skyttecenters riffelbaner, som har fået elektronisk markeringer på banerne med løbende vildt.

Vi har 5 indskydningsbaner tilrådighed, og der er mulighed for at skyde til løbende gris på 50 m og løbende hjort på 100 m.

Der vil være en egenbetaling på 100 kr for aftenen.

Skal du på jagt i Tyskland,  vil der være mulighed for, at du disse aftener kan få underskrevet eller lavet et skydebevis/SchieBnachweis.

Datoerne er:

Torsdag d. 25. August  2022 kl. 18.00-21.00

Torsdag d. 1. September 2022 kl. 18.00-21.00

Torsdag d. 8. september 2022 kl. 18.00-21.00

Jagtfeltskydning

Datoer tilgår og vil fremgå af fb og hjemmeside.

Skydningerne gennemføres i Karup. Der er plads til 6 skytter. Holde øje med foreningens FB side og hjemmesiden. Der skal bruges normalt ca. 50 skud og deltagelse koster ca. 200 kr. Tilmelding til Tue Kristiansen på mail tue_dk@hotmail.com eller sms til 2161 2662.

Hvad er jagtfeltskydning? Jagtfeltskydning med jagtriffel har til formål at dygtiggøre jagtriffelskytters i skydning i terræn under så jagtrelevante forhold som muligt. Der lægges ved denne skydning vægt på at øge riffelskyttens rutine i skud til mål på forskellige afstande og under tidspres. Endvidere tilstræbes det at opøve brugen af gode skydestillinger og hjælpemidler. Vi samler tilmeldingerne sammen og sætter hold efterhånden, som i melder jer til.

Riffelinstruktører tilknyttet jagtforeningen:

Steffen Toft Jensen - 2615 0895. Steffentoftjensen@gmail.com