Skydeudvalg

Riffelskydning

Her i 2021 har vi lejet os ind 3 aftener på Vesthimmerlands skyttecenters riffelbaner, som har fået elektronisk markeringer på banerne med løbende vildt.

Vi har 5 indskydningsbaner tilrådighed, og der er mulighed for at skyde til løbende gris på 50 m og løbende hjort på 100 m.

Der vil være en egenbetaling på 100 kr for aftenen.

Skal du på jagt i Tyskland,  vil der være mulighed for, at du disse aftener kan få underskrevet eller lavet et skydebevis/SchieBnachweis.

Datoerne er:

Torsdag d. 19. og 26. august 2021 kl. 18.00-21.00

Torsdag d. 2. September 2021 kl 18.00-21.00

Jagtfeltskydning

Skive jagtforening har booke 1 skydehold, d. 24. April 2021 med skydetid kl 13.20 og d. 7. august 2021 skydetiden er kl. 13.00.

Skydningerne gennemføres i Karup. Der er plads til 6 skytter. Holde øje med foreningens FB side og hjemmesiden. Der skal bruges normalt ca. 50 skud og deltagelse koster ca. 200 kr. Tilmelding til Anethe Karlsen på mail jagtcocker@gmail.com eller sms til 40 35 06 33.

Hvad er jagtfeltskydning? Jagtfeltskydning med jagtriffel har til formål at dygtiggøre jagtriffelskytters i skydning i terræn under så jagtrelevante forhold som muligt. Der lægges ved denne skydning vægt på at øge riffelskyttens rutine i skud til mål på forskellige afstande og under tidspres. Endvidere tilstræbes det at opøve brugen af gode skydestillinger og hjælpemidler. Vi samler tilmeldingerne sammen og sætter hold efterhånden, som i melder jer til.

Vores sponsorer

Støt dem de støtter os!