Bukkejagt

Bukkejagten er forbeholdt medlemmer og udøves på samtlige af foreningens arealer i perioden 16/5-15/7. Deltagelse i hele skovdagen samt information er en forudsætning for deltagelse i lodtrækning og bukkejagt.

Information og lodtrækning af stiger og datoer vil finde sted i forlængelse af skovdagen, søndag d. 14/4-2024. Dette vil finde sted i jagthytten.

Gyldigt jagttegn med tilladelse til riffeljagt skal forevises. Betaling for deltagelse skal erlægges samme dag.

Information og lodtrækning starter, når vi har afsluttet dagens opgaver i skoven. Vi forventer at være færdige ca. 16.00. Der kan ikke deltages ved stedfortræder. Antallet af bukke til afskydning afhænger af efterårets jagter og oplyses på informationsmødet, men normalt 5-7 bukke.

Bukkejagt finder sted 16/5, i weekends samt på onsdage om morgenen indtil kl. 08.00 og om aftenen fra kl. 20.00. Jagt finder sted fra skydestiger og som pürsch.

Områder og placering af stiger vil fremgå af påvisning på den obligatoriske informationsdag.

Pris for deltagelse i bukkejagt: kr. 600,-  og dækker pürsch og stiger, så længe der er ledige datoer. Skyder du en buk koster det yderligere kr. 400,-

Du kan læse mere på vores hjemmeside, hvor du også finder retningslinjerne for bukkejagten i Skive Jagtforening.

Kontaktperson: Anders Poulsen, tlf.: 22975950