Klubaftener/aktiviteter

Den 4. april kommer Thomas fra Hunters Point i Bjerringbro og underviser i våbenrengøring og vedligehold her efter jagtsæsonen, hvor våbnene stilles i våbenskabet. Thomas er uddannet bøssemager og vil gennemgå, hvordan vi som jægere let selv udfører rengøring og vedligehold af vores riffel, sigtekikkert, håndkikkert, lyddæmper og haglgevær.
Thomas vil også give anbefalinger til rengøring af piben, nu hvor vi skal til at benytte blyfri riffelpatroner. Blyfri projektiler er typisk fremstillet af kobber, messing, zink eller tin, som sætter sig i riffelgangen og kan påvirke præcisionen over tid.
Der bliver mulighed for at købe et udvalg af div. rensegrej, våbenolie, skæfteolie m.m. og de nye blyfri riffelpatroner, der er lovpligtige efter 1. april i år.
Gratis entré - Vi opfordrer til tilmelding via begivenheden her på siden (tryk "deltag") så vi ved, hvor meget kaffe vi skal lave.
Alternativt tilmelding til Jesper Poulsen på 21321683/poulsenj02@gmail.com.