Mårhunderegulering

Udlån af udstyr til bekæmpelse af mårhund.

Til bekæmpelse af mårhunde med fælder og ved baitpladser, kan der  lånes udstyr hos Skive jagtforening. Lån af udstyr kræver medlemsskab af Skive jagtforening. Foreningen råder over følgende udstyr:

1 stk. termisk spotter

2 stk fast billedkamera

2 stk sms kamera

3 stk gennemgangsfælder

Udstyret tilhører Skive jagtforening, og det udlånes og tilbageleveres efter aftale med reguleringsjæger Holger Juul Sørensen – mobilnr. 2010 7710.

I forbindelse med udlån af termisk spotter opkræves der et depositum på 500 kr, som tilbagebetales ved aflevering. Spotteren udlånes i en periode på maksimalt 6 uger. Udlånsperioden kan forlænges efter aftale, såfremt andre medlemmer ikke har ønsket udlån.

Låntager er erstatningspligtig, hvis udstyret er beskadiget eller er bortkommet. Erstatning skal ske i forhold til anskaffelsesværdien.

I forbindelse med udlån af kameraer opkræves der et depositum på 250 kr, som tilbagebetales ved aflevering, fratrukket leje på 50 kr. pr. enhed til dækning af fornyelse af batterier. Kameraer skal opstilles i forbindelse med baitpladser eller opstilling af fælde. Telefonnummer til reguleringsjæger indtastes i kameraet sammen med eget nummer.

I forbindelse med udlån af fælder opkræves et depositum på kr. 250, som tilbagebetales ved aflevering.

Fælder og kameraer kan udlånes i en periode på maksimalt tre måneder. Udlånsperioden kan forlænges efter aftale, såfremt andre medlemmer ikke har ønsket udlån.

Erstatning skal ske i forhold til anskaffelsesværdien, kamera 2000 kr. og fælder 800 kr.

Vores sponsorer

Støt dem de støtter os!